11 Nisan 2023 Salı

2022'nin Dikkat Çeken Filmleri

2022’nin En İyi Filmleri; Liste çoğunlukla festival filmlerinden oluşuyor... Altyazı Dergisi'nin yazarları kaynağım oldu, seçer izlerim diye not almıştım. Sonra paylaşıma açmaya karar verdim :)

2022'nin Dikkat Çeken Filmleri
Aftersun (Güneş Sonrası) - Yönetmen Charlotte Wells İngiltere, Dram. Altyazısı var. Athena - Yönetmen: Romain Gavras Fransa Aksiyon, Dram Gerilim. Altyazısı var.
All the Beauty and the Bloodshed - Yönetmen: Laura Poitras ABD Ödüllü Belgesel
Aİ (EO)
Ayrılık Kararı (Heojil kyolshim)
Ayrılma Kararı
Alcarràs
Armageddon Time
Aşkın Ateşi (Fire of Love) Belgesel
Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok (Im Westen nichts Neues)
Barbarian
Başkalarının Çocukları (Les enfants des autres)
Bardo, Bir Avuç Doğrunun Yalan Yanlış Güncesi (Bardo, Falsa Crónica de Unas Cuantas Verdades)
Beyaz Gürültü (White Noise)
Canavarlar (As Bestas)
Cha Cha Real Smooth
Close (Yakın)
Dry Ground Burning
De Humani Corporis Fabrica
Empire of Light
El Agua
Earwig (2021) Dram Yönetmen: Lucile Hadzihalilovic İngiltere yapımı altyazı var.
Fogo-Fátuo
Flux Gourmet
Güzel Bir Sabah
Godland - Vanskabte land (altyazısı var)
Human Flowers of the Flesh
Her Şey Her Yerde Aynı Anda (Everything Every where All At Once)
Ice Merchants
Kimi
Les Années Super 8
Le otto montagne
Masumlar (De Uskyldige)
Mutzenbacher
Müstakbel Suçlar (Crimes of the Future)
No Bears (Khers nist) Yönetmen: Jafar Panahi
Pacifiction (Tourment sur les îles) Yönetmen: Albert Serra
Produkty 24 - Mahalle Bakkalı
Rimini Yönetmeni: Ulrich Seidl
RRR
Rewind & Play Belgesel Yönetmeni: Alain Gomis
Resurrection
Romancının Filmi - The Novelist's Film (So seol ga ui yeong hwa) Yönetmen:Hong Sang-soo
Safe Place (Sigurno mjesto)
Saint Omer
She Said
Stone Turtle Dram Gizem Yönetmen: Ming Jin Woo
See You Friday, Robinson
Tár
The Eternal Daughter
Três Tigres Tristes Müzikal Yönetmeni: Gustavo Vinagre
This Much I Know to Be True Belgesel, Müzik Yönetmeni: Andrew Dominik
The Quiet Girl (An Cailín Ciúin)
The Banshees of Inisherin
The Wonder
Une fleur à la bouche Dram Yönetmeni: Eric Baudelaire
Unrest
You Won’t Be Alone

6 yorum:

  1. Listeyi arada incelemek ve internette aratıp izlemek gerek. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi de değerli filmler. Ses getiren konuşulan, kimisi ödüllü. Film listesi faydalı olursa ne mutlu bana :)

      Sil
  2. oleeey saol yaaa burdan seçerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ediyorum. :) Yayının çıkış noktası Güzel Bir Gün filmi oldu. Listeyi buraya yazdım ki kaybetmeyeyim aradığımda bulayı. Diğer türlü pc mezar yeri gibi. Çökünce her şey gidiyor. :(

      Sil
  3. Ne çok film varmış. İnceleyip baktım ama hiç birinden haberim yokmuş.
    Paylaşım için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Liste çok uzun olmasaydı detaylandıracaktım, karışık bir seçki. Arada belgeseller de var.
      Çok teşekkür ediyorum :)

      Sil