21 Ağustos 2022 Pazar

Fotoğraf Yarışması: Pendik (2022)

Ne Varsa Pendikte Var Fotoğraf Yarışması

İstanbul, Pendik ilçesinin tarihi mirası, doğası, sosyal hayatı ve insanını fotoğraf sanatçıları ile buluşturarak ilçenin tanıtımı ve fotoğraf sanatının gelişimine katkı sağlamak amacıyla bir yarışma düzenlendi. Ne Varsa Pendikte Var Fotoğraf Yarışması Pendik ilçesini fotoğraf sanatı açısından  cazip hale getirmeyi hedefliyor.

Ne Varsa Pendikte Var Fotoğraf Yarışması
Fotoğraf Yarışması: Pendik (2022) Ne Varsa Pendikte Var

Fotoğraf Yarışması: Pendik (2022) için iki kategori belirlendi. Katılımcılar Sayısal (dijital) çektikleri fotoğraflarla yarışmaya sadece online olarak katılabilecek.

  • Serbest Kategori (Renkli veya Siyah-Beyaz)
  • Drone Kategorisi (Renkli veya Siyah-Beyaz)

Yarışmaya her fotoğrafçı Pendik Belediyesi sınırları içerisinde çekilmiş, Serbest ve Drone bölümlerinde en fazla 4 (dört) adet sayısal renkli ve/veya siyah-beyaz eser gönderebilecek.

Son başvuru tarihi 14 Eylül 2022, saat 17:00 olan "Ne Varsa Pendikte Var Fotoğraf Yarışması" jürisinde Leyla Emektar, Murat Gür, Mustafa Yılmaz, Mustafa Bilge Satkın, Orhun Orkut Sadıkoğlu, Sezai Özaltın yer alıyor.

ne varsa pendikte var fotoğraf yarışması
Fotoğraf Yarışması: Pendik (2022) Ödüller

Pendik ilçesi sınırları içinde çekilebilecek konulara örnekler şartnamede yer alıyor. Bu konulardan bazıları; Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miraslar Tarihi Eserler, Kahvehaneler, Pendik Sokakları, Geleneksel Sanatlar ve Zanaatlar, Dini Mekanlar, Semt Pazarları, Tren Garı, Kütüphaneler, Balıkçılar, Pendik’te bulunan AVM’ler, Sabiha Gökçen Havaalanı, Sokak Satıcıları, Çarşı ve Meydanlar, Tarım, Seralar vb, Arıcılık, Pendik Köyleri, Veterinerlik şeklinde sıralanmış. Yarışmaya katılmayı düşünenler için şartnamenin de yer aldığı adres ise şöyle;

Yarışma için değerlendirme 17 Eylül 2022 günü yapılacak, sonuçlar ise 20 Eylül 2022 günü ilan edilecek.

Fotoğraf Haberleri

9 yorum:

  1. pendik, kartal, oralara öteki istanbul diyorum ben :) metro var neyse ki gitmek kolay :) kartal da karadenizli çok :) merkeze uzak yerler :) şehir dışı gibi geliyor bana :) yani kadıköy, beşiktaş, şişli filana çok uzak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pendikteyim, dediğin gibi İstanbul'un neredeyse en doğusundayız. Denizimiz, Adalar manzaralı... Fotoğraf çekilecek çok yer var mekanları biliyorum, makineyi de ortaya çıkardım. Ama çocukla çıkabilir miyim onu hiç bilmiyorum. İnşallah başarabilirim :)
      Bizim sokak ful Karadenizli :)) İyi biliyorsun bu tarafları deep :))

      Sil
  2. Bende az önce Pendik'ten geldim :)

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraf yarışmalarında teknik gereklilikler için photoshop kullanımına mecbur bırakılmasına biraz sinir oluyorum:) Bir dönem katılma hevesi göstermiş olsam da, bu konuda ki profesyoneller ile mücadele etmek çok zor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :) Aktif ve deneyimli fotoğrafçılar yarışmalarda muhakkak ki tecrübelerini konuştururlar. Pendikteki yarışmaya bir ara katılmayı düşünmüştüm ama pratiğimin olmaması, temel kuralları unutmuş olmam vazgeçirdi beni. Photoshopta minik düzeltmelere karşı değilim ben. Fotoğrafçının karanlık odası gibi PH :) Hiç yarışmaya katılmadığım için teknik gereklilik kısmını bilemiyorum bir mahkumiyet söz konusu ise bu bir haksızlık.

      Sil