20 Aralık 2017 Çarşamba

Kalanchoe (Kalanşo) Çiçeği

Çiçek Fotoğrafları: Kalanchoe

Kalanchoe (Kalanşo) Çiçeği
Kendimi bildim bileli bir şekilde yakınımda yöremde olan bir çiçeğim var. 
Annem yıllarca yetiştirdi. Suladı. Baktı. 
Ben de yetiştirmekten geri durmadım. Ailenin bir bireyi gibi hep yanımızda oldu. 
Fotoğrafını çekmiştim. 
Aklıma bloga yüklemek geldi. İyi ama başlık olarak ne yazacaktım? Adını bilmiyordum. 
Bu utanılacak bir durum! 40 yıldır evlat gibi bak, yavrularının yavrularını yetiştir ve adını dahi bilme.
Kalanchoe (Kalanşo) Çiçeği
Çektiğim fotoğrafı Google fotoğraflar tarayıcısına yükleyerek yıllar süren bu cahilliğimi de sona erdirdim.
 Bu kırmızı güzelliğin adı Kalanchoe (Kalanşo) Çiçeği
Kalanchoe (Kalanşo) Çiçeği Dikey Kırmızı 
Sayfada bulunan son 2 dikey çiçek fotoğrafını diğerlerinden farklı bir yöntemle çektim.  'Ters lens bağlama tekniği'de denilen bir teknik denedim.  
Kalanchoe (Kalanşo) Çiçeği Kırmızı  Dikey Fotoğraf
Objektifi ters çevirip bir adaptör yardımıyla fotoğraf makinesinin yuvasına monte ettim ve minnacık çiçeğe aşağı yukarı 10 cm kadar yakınlaşarak çektim. Böylece 
 makro lensim olmamasına rağmen alternatif  ve oldukça ucuz maliyeti olan bir yöntem deneyerek makro fotoğraf çekmiş oldum. 
Son güncelleme: 24 Aralık 2017

10 yorum:

  1. Bu çiçeğin ismini her defasında okur öğrenir ama bir sonraki sefere yine unuturum. Ama isim de akılda kalacak gibi değil ki niye botanikçilerimiz Türkçe bir isim bulmamışlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çiçeğe bakıyorum bir ismine, beynimde kodlayacak bir şey bulamadım. Büyük ihtimalle bende unutacağım ismini. Bir umut, hakkında yazdım belki bu yüzden benim için akılda kalıcı olur :))
      İsim araştırmasını sadece Google fotoğraflardan yaptım. Belki başka isimleri de vardır ve ben ulaşamamış olabilirim. :)
      Teşekkürler :)

      Sil
  2. Bugünler de benim için de özel bir anlamı var Kalanchoe'nin. Fotolar çok güzel:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim teşekkür ediyorum :)
      Şu ara benim evdeki kalonşo yeni çiçek vermek üzere, bir kez daha mutlu edecek bizi...
      Şu halde fotoğraflar sizin için ayrıca anlamlı oldu. Buna sevindim. :)

      Sil
  3. Aaa ben bir an yanlış bloğa girdim sanmışım:)))sonra jeton düştü:))ne kadar güzel bir çiçek, bayıldım. Yaa Zülal'ciğim öteki bloğun hala yoruma kapalı ya nasıl üzgünüm anlatamam ama tercih ve kararına saygım sonsuzzz sen ne zaman açmaya karar verirsen zaten açarsın biliyorum. :)
    Sağlıcakla kal.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafları beğenmene sevindim. :)
      Filmgundemi'nin yorumlarını yılbaşından sonra açacağım Müjde Abla.
      Yazma konusunda çok zorlanıyorum. Özellikle Aralık ayında çok bunaldım açıkçası. Hiç bir şeyi tam yapamaz hale geldim. 2017'ye ait bütün filmlerin yazımını tamamlayıp arşivimi netleştireceğim. 2018'de yazılarımı azaltacağım.
      Sizin gibi bende üzüldüm ama bu yol geldi aklıma. Bir hafta sonra bitiyor, az kaldı. :)
      İlgine teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  4. Ben de çiçeğimin açmasını bekliyorum. Tomurcuk sarmış her yanını.. Ama itiraf edeyim mi? Ben de bilmiyordum adını..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilmişim :))
      Seviyorum bu çiçeği. Mesela lale gibi cimri değil bir tane açıp kalmıyor. Onlarca çiçek veriyor. Hem şen hem şakrak :))

      Sil
  5. Ben de seviyorum bu çiçeği, başka renkleri de var, hatta bi de katmerli olanı var. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, evet, kalanşonun birçok rengi var. Katmerli olanların da ayrı bir güzelliği vardır. :)

      Sil