24 Eylül 2018 Pazartesi

Film Replikleri 4. Bölüm

Film Replikleri 4. Bölüm

Bu yayınımı film izlemeyi sevmenin haricinde replik avcısı olanlar için paylaşıyorum. 
😊😊😊


Uçmak istediğini kimseye söyleme. Yoksa düşürmeye çalışırlar. (Arizona Dream 1993)
🐌🐌

Unutma Red, umut iyi bir şeydir, belki de en iyisi. 
Ve iyi şeyler asla ölmez. (Esaretin Bedeli 1994)
🐌🐌        

 Nerede olmak istediğine çok fazla kafa yorarsan
bulunduğun yerin tadını çıkarmayı unutursun. (Passengers 2016)
🐌🐌                     
 Aşk birazcık havalandırır insanı. Sonra yere çakılırsın (Pulp Fiction 1994)
🐌🐌                     

Sanki çok ömrümüz varmış gibi, hayat bize beklemeyi öğretiyor. ( The Pianist 2002 )

🐌🐌                                                            

3 Haziran 2018 Pazar

Ahlat Ağacı (2018)

Ahlat Ağacı (2018)

Ahlat Ağacı (2018) Poster
   Son yıllarda Türk ve dünya sineması adına başarılı filmler çıkaran ünlü yönetmen Nuri Bilge Ceylan'ın yönettiği Ahlat Ağacı (2018) 1 Haziran 2018 günü vizyona girdi. Dram türündeki film, Ceylan’ın son filmlerinde olduğu gibi prömiyerini bu yıl yapılan Cannes Film Festivali'nde gerçekleştirdi. Ceylan'ın dört yıl aradan sonra gelen filmi Ahlat Ağacı'nın görüntü yönetmenliğini ise Gökhan Tiryaki yaptı.
Ahlat Ağacı (2018)
   3 saat süren filmde oynayan oyuncuların ise genç jenerasyondan oyuncular olduğu görülüyor. Filmde yakın zamanda vizyona giren ‘Kar’ filminin başrol oyuncusu Hazar Ergüçlü’de rol alıyor. 
Uzun diyalogların bulunduğu bol ortaklı (Bosna, Almanya, İsveç...) yapımın çekimleri ise Çanakkale Yenice'de gerçekleştirildi. 200'e yakın kopyayla sinemalarda gösterilen filmin böylece izleyiciye daha kolay ulaşacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. 

Ahlat Ağacı (2018)Konusu

   Filmde, üniversiteyi bitirdikten sonra yazdığı ilk kitabı bastırmak için para arayan Sinan, çareyi memleketi Çanakkale Çan’a gitmekte bulur. Bazıları için taşra, tüm umutların eninde sonunda yalnızlıkla kesiştiği bir sürgün yeridir. Tıpkı babaların ve oğulların kesişen kaderleri gibi, tüm umutların, hayallerin, çaresizlikle kesiştiği hudutsuz bir sürgün yeri...
Ahlat Ağacı (2018) Hazar Ergüçlü ve Doğu Demirkol

Filmin Künyesi

Yönetmen: Nuri Bilge Ceylan / Senaryo: Nuri Bilge Ceylan, Ebru Ceylan, Akın Aksu / Görüntü Yönetmeni: Gökhan Tiryaki / Dağıtımcı: CGV Mars Dağıtım / Yapım: Zeyno Film, NuLook / Türkiye, Makedonya, Bosna, Fransa, Bulgaristan, Almanya, İsveç / 2018 / Süre: 188' / Dram
Oyuncu Kadrosu:
Aydın Doğu Demirkol (Sinan), Murat Cemcir (Baba; İdris), Bennu Yıldırımlar (Asuman), Hazar Ergüçlü (Hatice), Serkan Keskin (Yazar; Süleyman), Tamer Levent (Büyükbaba Recep), Özay Fecht (Büyükanne Hayriye), Akın Aksu (İmam Veysel), Ahmet Rıfat Şungar (Ali Rıza), Kubilay Tunçer, Öner Erkan (İmam Nazmi), Asena Keskinci (Yasemin)

Nuri Bilge Ceylan Filmografisi

Ahlat Ağacı (2018) Nuri Bilge Ceylan
2018 Ahlat Ağacı
2014 Kış Uykusu
2011 Bir Zamanlar Anadolu’da
2008 Üç Maymun
2006 İklimler
2002 Uzak
1999 Mayıs Sıkıntısı
1997 Kasaba

26 Mayıs 2018 Cumartesi

Yol Kenarı (2017)

Tayfun Pirselimoğlu'nun Son Filmi Yol Kenarı (2017) Vizyonda


   Tayfun Pirselimoğlu'nun yazıp yönettiği Yol Kenarı (2017), 25 Mayıs 2018 günü sinemalarda gösterilmeye başlandı. Dram türündeki filmde görüntü yönetmenliğini ise Pirselimoğlu ile daha önce 'Ben O Değilim' filminde birlikte çalıştıkları Andreas Sinanos yaptı. Andreas Sinanos ses getiren birçok filminin yanı sıra, Yunanlı yönetmen Theo Angelopoulos’un “Zamanın Tozu”, “Ağlayan Çayır” filmlerinde de görüntü yönetimini üstlenmişti.
   Türkiye prömiyerini 37. İstanbul Film Festivali’nde yapan Yol Kenarı, siyah beyaz olarak çekildi.
Yol Kenarı (2017) Poster

Yol Kenarı (2017) Konusu

   Fırtınalı deniz ile gür ormanlar arasına sıkışıp kalmış bir kasabaya kıyamet, korkutucu işaretleriyle yaklaşmaktadır. Çözümlenemeyen ölümler ve gizemli doğa olayları, Deccal'ın gelişinin işaretidir. Genç bir adam, cinnetin eşiğindeki kasabaya gelir ve kasabanın kahvesinde çalışmaya başlar. Genç adamın tutulduğu hemşire bir gün, adamın sırtındaki lekeyi görür. Dedikodu hızla yayılır ve kasabadakiler genç adamın Mehdi olduğuna inanmaya başlar.
Yol Kenarı (2017) Tansu Biçer ve Ercan Kesal

Filmin Künyesi

Diğer Adı: Na uboczu / Yönetmen - Senaryo: Tayfun Pirselimoğlu / Görüntü Yönetmeni: Andreas Sinanos / Müzik: - / Dağıtımcı: Kurmaca Film / Yapım: Mitra Filmcilik / Türkiye, Yunanistan / 2017 / Süre: 119' / Gerilim, Dram
Oyuncu Kadrosu:
Tansu Biçer, Nalan Kuruçim, Taner Birsel, Ercan Kesal, Rıza Akın, Haydar Şişman, Müfit Kayacan, Murat Kılıç, İsrafil Köse, Sarp Aydınoğlu, Sencar Sağdıç, Melih Düzenli, Birol Engeler, Emrah Topal, Selena Yavuz, Ömer Usta, Atilla Sacir, Cengiz Aydoğdu, Sukur Dorul, Resad Baser 

Tayfun Pirselimoğlu Hayatı, Filmleri:

   Orta Doğu Teknik Üniversitesi’ni bitiren Tayfun Pirselimoğlu, Viyana'da resim ve gravür okudu. Çok sayıda sergi açan yönetmen, sinemaya senarist olarak başladı. Pirselimoğlu’nun edebiyatçı kimliği de bulunuyor. Yönetmen, ilk romanı olan Çöl Masalları’nı 1996 yılında yazdı. Bu kitabını başkaları takip etti.
Tayfun Pirselimoğlu

   Çektiği filmlerle seyirci arasında bir mesafe olması gerektiğine inanan ve bu doğrultuda filmler çeken yönetmenin istediği ise filmin sorduğu sorulara seyircinin cevap vermesi. Yani izleyicinin filmi anlamak için çaba göstermesi. 
Tayfun Pirselimoğlu'nun yazıp yönettiği sinema filmleri ise şöyle sıralanıyor;

Yol Kenarı (2017), Dram
Ben O Değilim (2013), Suç
Saç (2010), Dram
Pus (2010), Dram
Rıza (2007),  Dram
Hiçbiryerde (2002),Dram

9 Mayıs 2018 Çarşamba

Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok (2017)

Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok (2017)

1973 doğumlu yönetmen Onur Ünlü'nün yönettiği Komedi, Polisiye türündeki Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok (2017) adlı film 9 Mayıs 2018 günü vizyona girdi. Demet Evgar, Fatih Artman ve Hare Gürel'in başrolünde yer aldığı film 24. Adana F.F.'ne katılmış ve oradan 4 ödülle dönmüştü. Fatih Artman En İyi Oyuncu, Hare Gürel En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu, Onur Ünlü En İyi yönetmen ödülünü kazanmış, Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok filmi ise En İyi Film Ödülüne layık görülmüştü. Son yıllarda çok hızlı film üreten Onur Ünlü'nün kara komedi türündeki bu Yeşilçam taşlamasında bir cinayet soruşturması konu ediliyor.

Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok (2017) Demet Evgar, Fatih Artman

Aşkın Gören Gözlere İhtiyacı Yok (2017) Konusu:

Salim, 30 yaşlarında içine kapanık bir cinayet masası dedektifidir. Ayrılmış olduğu karısından, az ilgilendiği 3 yaşlarında bir kızı vardır. Salim, yeni bir cinayet davası üzerine çalışırken, bir süredir devam etmekte olduğu göz tedavisinin sonuç vermediğini ve zamanla tamamen kör olacağını öğrenir. Bu gerçekle baş etmeye çalışırken ilgilendiği davada öldürülen kişinin karısı Handan Hanım'ın da kör bir piyanist olması, Salim'in durumunu daha da ilginç kılar. Dava süreci ilerledikçe Handan Hanım'a fena halde gönlünü kaptıran Salim, ondan yüz bulamayınca ilgisini cinayetin bir numaralı katil zanlısının kör karısı Leyla'ya yöneltir. Ama şüphesiz en tuhafı, Salim'in canından çok sevdiği annesinin yaşlı ve kör bir fahişe olmasıdır. Olaylar geliştikçe Salim daha da körleşir. Ya da Salim körleştikçe olaylar gelişir. tt7439220

Filmin Künyesi

Diğer Adı: Blind in Love / Yönetmen - Senaryo: Onur Ünlü / Görüntü Yönetmeni: Vedat Özdemir / Dağıtımcı: CGV Mars Dağıtım / Yapım: Limon Film / Türkiye / 2017 / Süre: 83' / Komedi, Polisiye

Oyuncu Kadrosu:

Demet Evgar (Handan), Fatih Artman (Salim), Hare Sürel (Leyla), Ezgi Eyüboğlu (Nihal), Ayşenil Şamlıoğlu (Hicran), Özgür Emre Yıldırım (Recep), Turgut Tuncalp (Cevdet), Umut Temizaş (Suat), İncinur Daşdemir (Hülya)

26 Şubat 2018 Pazartesi

Soru İşareti Şeklindeki Merdiven

İstanbul Arkeoloji'deki Soru İşareti

Yıllar önce üye olduğum bir fotoğraf sitesinde soru işareti görünümünde bir merdiven görmüştüm. Merakım baskın çıktı ve daha önce Arkeoloji Müzesi'nde ayrıntısı dikkatimi çekmeyen bu merdivenin ziyaretine gittim. Hem de birkaç kez!
İstanbul Arkeoloji'deki Soru İşareti şeklindeki merdiveni sanırım siz de merak ettiniz. Müzenin kuruluşuyla ilgili kısa bilgilerden hemen sonra soru işareti şeklindeki merdiven fotoğrafları geliyor.
Soru İşareti Şeklindeki Merdiven, İstanbul Arkeoloji Müzesi
İstanbul Arkeoloji Müzeleri, içinde barındırdığı binlerce yıllık eserlerle her yıl dünyanın dört bir yanından ziyaretçi akınına uğruyor. Müzede sergilenen eserler ana bina haricinde Eski Şark Eserleri Müzesi ve Çinili Köşk Müzesi'nde de sergileniyor. Yapımı 1881 yılında Osman Hamdi Bey tarafından başlatılan müzenin dış cephesi ise İstanbullu Levanten asıllı mimar Alexadre Vallaury tarafından yapıldı. Alexadre Vallaury neoklasik yapıdaki dış cepheyi dizayn ederken müzede sergilenen en nadide eser olan İskender Lahdi ve Ağlayan Kadınlar Lahdi'nden esinlendi.
Soru İşareti Şeklindeki Merdiven, İskender ve Ağlayan Kadın Lahdi

Soru İşareti Şeklindeki Merdiven

Bahsettiğim merdiven, betonarme bir yapıya sahip ve çok fazla basamağı da yok.

19 Şubat 2018 Pazartesi

Bulutlar Ovaya İndi

Bulutlar Ovaya İndi

2016'nın Eylül ayında memleketimdeydim... 
Havanın bozmasıyla birlikte uzaktaki dağlar daha bir heybetli görünmeye başladı. Rüzgarın veya havanın bir oyunuydu bu... 
İstanbul'da lodos olduğu günler Marmara Denizi'nin öte kıyıları çok yaklaşır. Yalova elini uzatsan dokunabilecekmişsin gibi yakınındadır... Şimdi aynı durum burada, memleketimde Sakaltutan, Kuyruksallamaz dağları için geçerli olmuştu...
Bulutlar Ovaya İndi 1
Fotoğraf makinemi ve oğlumu alıp "Pınardan su dolduracağız" bahanesiyle evden çıktım... 
Çok geçmeden bulutlar devreye girdi ve dağların üzerini kaplayıp hızlıca ilerledi... 
Bulutlar ovaya indi ve her şeyi yutmaya başladı...
Bulutlar Ovaya İndi 3
Önümde gerçekleşen bu doyumsuz manzarayı izledim, 
sonra benim delikanlıyla pınara yöneldik...
Orada çamura saplandık. 
Temizlenip eve dönmemiz  ise bir saati buldu... 

Bulutlar Ovaya İndi 
Fotoğrafları çekerken filtre kullandım ancak aldığım sonuçtan memnun kalmadım. 
Bulutlardaki ton geçişlerinin daha belirgin olmasını hedeflemiştim. 
Bu anlamda çektiğim fotoğraflar pek başarılı olmadı. 
Ne diyelim? 
Yaşadığımız günün hatırası yeter :)

23 Aralık 2017 Cumartesi

Haydi Göçelim


Martılar ve Göçmen Kuşlar


Mevsimlerden bahardı. Lise arkadaşımla Pendik Marina'da buluştuk. Uzunca bir aradan sonraki buluşmamıza kahvaltıyla başladık. Bulunduğumuz yerin hemen 1-2 metre aşağısında tahtayla kaplı dubanın üzerinde birkaç martı volta atıyordu. Arkadaşımla konuşurken onun arkasından büyük bir martının üzerimize doğru gelmeye başladığını gördüm. Ben manevra yapıp uzaklaşacak diye beklerken arkadaşımın önündeki tabağa pike yaptı. Tabaktaki böreği gagasının arasına alıp kaçırdı. Dubanın üzerine kondu ve böreği kaşla göz arasında midesine indirdi...
Haydi Göçelim
Simit Yiyen Martı Fotoğrafı
Bildiğim, martılarda göç olgusunun olmadığı. Yıl boyu tepemizde uçtukları için böyle bir kanıya vardım. Doğdukları kıyılarda yaşayıp gidiyorlar. Denizden, çöplüklerden besleniyorlar. Hatta bir komşum bayat ekmekleri kendi balkonunun hemen altında bulunan komşusunun çatısına boca ediyor. Martılar bu ekmeklerle çığlık çığlığa karınlarını doyuruyorlar. Bir de vapurda simit atarak martı besleme yöntemimiz var. Biz simitleri atıp görüntünün keyfine varırken onlar karınlarını doyurabilmek adına kendi aralarında müthiş bir yarışın içine giriyorlar. Çatılarda beslenirken veya vapurun arkasında simit peşinde koşarken hep bir karmaşanın düzensizliğin içinde görüyoruz onları.
Haydi Göçelim
V Şeklinde Uçan Kuş Fotoğrafı
Göçmen kuşlarda yaşam daha farklı. Uzun yola çıkacak olan göçmen adaylarının kimi cinsi göç öncesi bol bol yiyor yağ biriktiriyor vücudunda. Liderleri "Haydi göçelim" dediğinde toplanıp günlerce uçacakları yolculuğa çıkıyorlar. Sadece dinlenmek için bir yerlerde duruyorlar. Göç ayrıca bir düzen gerektiriyor. V şeklindeki bu düzen öndeki lider kuşun kanatlarıyla yarattığı hava akımından yararlanmalarını da sağlıyor. Ve daha az enerji harcayarak uçuyorlar.

Final

Kadıköy-Eminönü arasında işleyen vapurda aynı gün çektiğim iki fotoğraf aynı göğü paylaşsalar da iki farklı kuş cinsinin yaşamları arasındaki farkın büyüklüğünü simgeliyor. 
Biz karada yaşayan canlılar arasında da benzer farklar mevcut. İlk aklıma gelen örnek ise Kuzey Avrupa ülkelerinde işleyen mevcut düzen ile Orta doğu'da yaşanan karmaşa...